sobota, 21 maja 2011

Zapraszam na torcik urodzinowy, kawowy






Wczoraj były moje urodziny. Upiekłam, więc tort kawowy. Uroczyście obwieszczam też zakończenie meblowania kuchni !!! (zostały jeszcze taborety, ale nie czepiajmy się szczegółów). Jutro wstawię aktualne zdjęcia.

Biszkopt:


4 jaja
3/4 szklanki cukru
1 szklanka mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
 (na blogu zamieściłam też przepis na biszkopt bezglutenowy tu kliknij)
Ubijamy żółtka z cukrem, dosypujemy mąkę z proszkiem do pieczenia. Nagrzewamy piekarnik. Osobno ubijamy na sztywno białka. Mieszamy wszystko i wrzucamy do pieca.
Pieczemy w 180'C przez 35 min.

Kroimy na dwie lub 3 części, które przekładamy kremem.

Krem kawowy:
250 g śmietany 36%
1 śmietan fix lub Śnieżka
1 łyżeczka sypanej kawy
1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej (jeżeli nie mamy to 2 łyżki normalnej)
200 g serek homogenizowany, śmietankowy

Ubijamy śmietanę z jakimś wybranym usztywniaczem. Dodajemy serek i sypką kawę. W filiżance parzymy 2 łyżeczki kawy, ale tylko tak, żeby je przykryła woda. Gdy ostygnie to wlewamy do śmietany. Nie może być za dużo wody, bo wszystko nam popłynie. Dlatego w wielu przepisach podają kawę rozpuszczalną.




Próbowałam opcji z żółtkami i whisky, ale coś mnie nie wyszło ;/ Krem się rozlewał, ale dobry był. Z tym, że raczej do picia.

Z zewnątrz krem dekorujemy śmietaną, posypujemy gorzkim kakao. Formujemy różyczki ze śmietany i ozdabiamy je orzechami laskowymi.

1 komentarz:

Panna Malwinna pisze...

wszystkiego dobrego z okazji urodzin;)