piątek, 29 kwietnia 2011

Sukces: Pleśniak






Przepis otrzymałam od teściowej, ale miałam problemy z uzyskaniem piany. Wreszcie mnie się udało i chciałabym podzielić się tym z Wami.

Pleśniak

3 szklanki mąki pszennej (bezglutenowa wersja: 1 szklanka mąki ziemniaczanej, 1 szklanka mąki kukurydzianej, 1 szklanka mąki ryżowej + 1 łyżeczka gumy guar)
5 jaj
1 i 1/2 szklanki cukru pudru
0,5 torebki cukru wanioliowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
200 g masła
2 łyżeczki kakao
1 słoik kwaśnej marmolady
1 łyżka mąki ziemniaczanej

Z mąki, żółtek i cukru waniliowego, 1/2 szklanki cukru pudru, proszku do pieczenia zagnieść ciasto. Podzielić je 1/3 i 2/3. Mniejszą część zagnieść z kakao. Całość schłodzić w lodówce przez 1 godz. Zetrzeć na tartce kakaową część. Na nią wyłożyć dżem/marmoladę. Potem kładziemy połowę startego ciasta jasnego. Trzepiemy pianę z białek. Gdy jest już na tyle sztywna, że nie wylatuje z miski to ubijamy jeszcze 10 minut. Dodajemy 1 łyżkę mąki ziemniaczanej i 1 szklankę cukru pudru. Wykładamy na ciasto i przysypujemy pozostałą częścią ciasta. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180-200'C. Mam elektryczny, po włączeniu termoobiegu musiałam zmniejszyć do 160'C. Pieczemy przez 50 minut. :)

Brak komentarzy: