środa, 9 lutego 2011

Jeszcze o kilku roślinach, o których nie wspomniałam


Koszyk ma dobry potencjał na dekorację wielkanocną;)


Oto Sygonium. Nie stwarza większych problemów. Sadzonkę dostałam od wujka.

Ostatnio dowiedziałam się niesamowitych właściwościach WĘGLA DRZEWNEGO, tego do grilla.  Mianowicie działa on PRZECIW GRZYBOM I BAKTERIOM. Potwierdziłam tą informację dzwoniąc do Łódzkiej Palmiarni. (Można tam pójść lub zadzwonić i skorzystać z darmowej porady).Wystarczy zmieszać wierzchnią warstwę ziemi w proporcji: jedna łyżka stołowa pokruszonego węgla na 1 litr ziemi. Chodzi o to, aby węgiel powoli wnikał w ziemię. Ważne, że nie zmienia ph ziemi. Wsypałam, więc profilaktycznie do każdej donicy.


Bluszcz zawieszony w kwietniku na karniszu - taka naturalna zasłonka. W oknie widać girlandę z serduszek. Można zrobić ją samemu wycinając serca z papieru, a dokładnie ich zarys. Potem rozciąć u dołu i zaczepić na zasadzie łańcuszka o następne serce oraz skleić. 



Zdjęcie przed i po:D
 
Oto małe wilczomlecze białounerwione.Poniżej dorosły 1,5 m osobnik. Wygląda teraz mało elegancko, bo na zimę traci większość liści - zostają góra 2 sztuki. Teraz dopiero zaczyna wypuszczać nowe. Ciekawą właściwością jest to, że strzela nasionami na odległość ok 1m.:D Robi przy tym trochę bałaganu bo odpada razem z ziarnem ususzony kwiat. Kwiatki nie są duże ok 3-4 mm. Bardzo łatwo się rozmnaża jak widać na zdjęciach:)
 
 



To Peperomia - nowy zakup. Bardzo mnie się podobają jej ozdobne liście. Mam nadzieję, że jej nie zaszkodzę- mam tendencję do zalewania kwiatów.:/

Brak komentarzy: