piątek, 11 listopada 2011

Toile de jouy na naszym oknie




Wreszcie udało mnie się znaleźć tkaninę "Toile de jouy" w kolorze niebieskim. Dodatki w naszej kuchni są także niebieskie: talerze Rosenthala  z kolekcji Marie Bleu oraz błękitne talerze z Delft. w związku z tym moim marzeniem była właśnie taka tkanina. Ciężko ją wtedy było znaleźć, a jeśli udało się spotkać to w bardzo wysokiej cenie. Ten kawałek materiału kupiłam w lumpeksie. Gdy wywlekłam ją z kosza nie mogłam powstrzymać się od śmiechu. Po odejściu od kasy gdzie zapłaciłam 3 zł moja radość była jeszcze większa.:D
Tkaniny "toile de jouy" produkowane są we Francji od 1760 roku w manufakturze w Jouy niedaleko Wersalu. Ich cechą charakterystyczną są nadrukowane sceny rodzajowe - sielskie, rustykalne sceny z grafik. Kolorystyka jest zawężona do zgaszonych pasteli: niebieski, sepia, zieleń. Poniżej kilka przykładów:




Poniżej już oprawiony obrazek. Oczywiście też biało-niebieski. Bez szybki, bo nie mogłam patrzeć jak gniecie perełki i kokardki.



Brak komentarzy: